סוגי אתרים – מה הן האופציות שעומדות לרשותנו ומה היתרונות של כל אופציה

עולם בניית האתרים השתנה מאוד מהיום בו האינטרנט הפך להיות ציבורי. אם בשלבים הראשונים שלו, יכולנו למצוא אך ורק אתרים סטטיים, וכן אך ורק אתרים שנבנים באופן ייחודי על ידי חברות או בעלי מקצוע שמתמחות בנושא, בעזרת כלים שהם פיתחו, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא דוגמאות רבות ומגוונות לבניית אתרים.

צריך לומר, בניית אתרים בכלל ובפרט בניית אתרים לעסקים היא הרבה יותר מהפעולה עצמה, בכל מה שקשור לכתיבת קוד, יצירת מערכת, עיצוב אתרים וכדומה. מדובר במגוון רחב של פעולות אשר מתחילות כבר מחקר מקדים, אפיון צרכים, יצירת סקיצות ותרשימי זרימה, בניית פיילוט ורק לאחר מכן נבנה האתר כפי שהוא עולה. כך הוא עולה לרשת. מן הסתם, עם הזמן, הוא גם מתעדכן, משתדרג ואחת לכמה זמן, גם נוהגים לשנות את העיצוב שלו ולבצע התאמות שמתאימות לתקופה ולשינויים שחלו בתחום.

כאמור, אנחנו יכולים ליהנות כיום ממגוון רחב של אפשרויות עבור בניית אתרים. כבר לא מדובר על מבנה אחד סטטי, וגם לא מדובר על בנייה אך ורק דרך חברות או בוני אתרים עצמאים. למעשה, אחד השינויים המהותיים שחלו בתחום, זו האפשרות לבנות אתר באופן עצמאי.

אילו אפשרויות עומדות בפנינו בתחום של בניית אתרים

בניית אתר עם מערכת ניהול ייחודית – מדובר באותו רעיון ישן וקלאסי. חברת בניית אתרים תבנה עבורנו מערכת ניהול ואתר מותאם. מדובר על מערכת מקורית וייחודית לחברה. היתרון הוא, מדובר על מערכת סגורה שרק החברה יכולה לבנות ולשנות אותו. החיסרון הוא, אם אנחנו מחליטים לעזוב את החברה, אז זו עלולה להיות בעיה מבחינתנו בכל הקשור לתכנים של האתר וההפעלה שלו.

אתר וורדפרס – מדובר בפלטפורמה הפופולארית ביותר כיום לבניית אתרים. אנחנו יכולים לבנות אתר על מערכת וורדפרס באופן עצמאי, כאשר אנחנו משלמים על העיצוב ועל האחסון לחברה חיצונית. מדובר במערכת פתוחה שכל הזמן נוספים לה כלים על ידי מתכנתים עצמאיים. היתרון הגדול, מדובר במערכת ניהול מאוד פשוטה וקלה, עם מגוון רחב של עיצובים.

בניית אתרים באופן עצמאי – הכוונה למשל, למערכת ויקס שמאפשרת לנו לבנות אתר באופן עצמאי בעזרת הכלים שהיא מספקת לנו. להבדיל מוורדפרס, האחסון נשאר בתוך החברה, ולכן אם אנחנו רוצים להעביר את האתר לפלטפורמה אחרת, זה עלול להיות בעייתי.