עיצוב אתרים – הרבה יותר מרק עיצוב

כשאנחנו חושבים על עיצוב, ובפרט עיצוב אתרים, הרבה פעמים הנחת המוצא שלנו היא, שעיצוב זה עניין של נראות, כמה זה יפה, כמה זה מושך את העין, עד כמה זה מתחבר. אך במקרים רבים, לעיצוב יש גם משמעות פרקטית, בוודאי כשמדובר באינטרנט.

 

נמרוד

בתור גולשים, אנחנו תמיד נעדיף לגולש באתר שהוא מעוצב בצורה יפה, בצורה שמושכת את העין ויוצרת עניין. אנחנו תמיד נעדיף אתר אינטרנט שנבנה ועוצב מתוך מחשבה על חווית הגולש ולא רק מתוך מחשבה, להכיל כמה שיותר פרטים, כמה שיותר צבעים, בשביל שהאתר יהיה מעוצב, אך לא יהיה נוח ונעים לגלוש בו. אותו דבר גם להיפך, הוא נעדיף אתר צבעוני ומרשים מאשר אתר שמגיע בצבע אחיד, שהוא לא נעים לעין ולא תמיד נוח לגלוש בו.

כל התחום של בנייה וקידום אתרים מחובר, מן הסתם, לנושא של עיצוב אתרים. אי אפשר להפריד בין השניים. זה נכון לגבי צבעים, פונטים, תמונות וסרטונים, אייקונים, תפריטים וכל דבר אחר שמופיע באתר, אמור לשמש אותו ולשרת את הגולשים. צריך לומר, בעיקרון גם עיצוב אתרים מתחבר לנושא של קידום אתרים, בהקשר של רלוונטיות ובהקשר של פרמטרים מסוימים שקשורים באופן ישיר לקידום.

דגשים עיקריים לעיצוב האתר

צבעים – מצד אחד, האתר צריך להיות מעוצב בצבעים בהירים, צבעים נוחים לעין, כאלה שכל מי שייכנס אליו יהיה לו נוח לקרוא ולראות מה מופיע בו. מצד שני, אלה צריכים להיות צבעים יפים, עדינים, מותאמים לתוכן האתר.

טקסט ופונטים – הטקסט צריך להיות ברור, לא רק מבחינת התוכן אלא גם מבחינת הנראות. יש לבחור פונט שיהיה פשוט ונוח לקרוא אותו. הטקסט צריך להופיע בצורה ישרה וחלקה. פונטים בעיקר חשובים באתרי תוכן.

תמונות וסרטונים – כאן אנחנו צריכים להתייחס, הן לאיכות התמונות והסרטונים, למיקום שלהם וכן לגודל שלהם, בשביל לא לפגוע באיכות עבודת האתר.