קידום אתרים בגוגל – בין קידום אורגני לקידום ממומן

אחד הכלים העיקריים לפרסום ושיווק בכלל ובאינטרנט בפרט, הוא כל הנושא של קידום אתרים בגוגל. אין בעל מקצוע או בעל עסק שמחזיקים ברשותם אתר אינטרנט, ולא דואגים לקדם אותו. אם הם לא עושים זאת, הרי שהם מפספסים את כל הרעיון של שיווק באינטרנט, בוודאי בכל מה שקשור לשיווק בגוגל.

אם פעם היה נהוג לחשוב, שמספיק אתר אינטרנט בשביל להיות נוכח ברשת, היום ברור מאליו שזה לא מספיק, ובשביל שנוכל לנצל בצורה נכונה את האתר, הרי שחייבים לקדם אותו. לשם כך גוגל מאפשרת ליהנות משתי מערכות קידום. קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.

לפני שנסביר את ההבדל בין השניים, צריך להדגיש, עצם זה שאנחנו בוחרים בסוג קידום אחד, לא מונע מאיתנו את האפשרות לבחור גם בסוג הקידום השני, ועצם זה שאנחנו בוחרים את שני הסוגים, זה לא אומר שאנחנו צריכים להימנע מאפשרויות של שיווק בפלטפורמות אחרות ברשת, כמו למשל, פייסבוק, יוטיוב וכדומה. ככל שנרחיב את מעגל השיווק שלנו, כך נהנה מחשיפה רבה ובולטות גבוהה יותר ברשת.

מה ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום אתרים ממומן

במילים פשוטות, אפשר לתאר את ההבדל ביניהם על פי המבנה של עמוד במנוע חיפוש של גוגל. ראשונים בעמוד יופיעו מודעות, אלה אתרים שמבצעים קידום אתרים ממומן. אחריהם יופיעו אתרים בצורה רגילה, אלה נהנים מקידום אתרים אורגני.

יהיו שיאמרו, אם כך, עדיף לשלם ולהופיע ראשונים בעמוד בתור מודעות. זה נכון במקרים מסוימים (למשל, אם מדובר בעסק חדש שעדיין לא התקדם במסגרת קידום אורגני, אז נכון לו לקדם את עצמו באופן ממומן, או אם מדובר במוצר ושירות שרוצים למכור באופן מיידי).

עם זאת, עדיף שלא להסתפק רק בקידום אתרים ממומן, מאחר וזה עולה הרבה מאוד כסף, התחרות מול אתרים אחרים היא מאוד קשה, וזה לא בהכרח יביא לנו את אותם כמות גולשים כמו אם נפרסם את האתר באופן אורגני.

ההמלצה היא להשתמש בשתי שיטות הקידום, בהתאם לצרכים ולתנאים שעומדים לרשותנו.