קידום אתרים אורגני – למה הוא חשוב וכיצד הוא מתבצע

גולשים מן השורה, שנכנסים לגוגל ומחפשים בעל מקצוע או עסק בתחומים שונים, דרך ביטוי מסוים, לא תמיד יודעים ומבינים, מדוע במנוע החיפוש מופיעים בעלי מקצוע ועסקים בסדר מסוים. מבחינתם זה עניין רנדומאלי או משהו שגוגל קובעת על פי פופולאריות או מדדים אחרים.

אך כל מי שמתעסק בתחום של שיווק באינטרנט ובפרט בתחום של קידום אתרים, יודע שהדירוגים במנוע החיפוש אינם נקבעים במקרה. יש להם משמעות, יש סיבה למה בעלי מקצוע ועסקים מדורגים כך ולא אחרת. הסיבה היא מאוד פשוטה, קידום אתרים אורגני.

מאז שהופיע מנוע החיפוש של גוגל, השתנה כל רעיון הפרסום באינטרנט מקצה לקצה, בין היתר, נכנס הנושא של קידום אתרים בצורה מקצועית וייחודית, כפי שגוגל מכתיבה ומקדמי אתרים מכל העולם פועלים על פי הכללים שלה.

הרעיון הוא מאוד פשוט, כל מקדם אתרים חייב לפעול בהתאם לדרישות של גוגל במטרה לקדם את האתר, בביטויים ספציפיים, רלוונטיים לגולש, ביטויים בהם מתעסק האתר אותו הוא מבקש לקדם.

מה הם כללי הקידום בפועל

למעשה קיימים 4 כללים עיקריים עבור קידום אתרים בגוגל. צריך לומר, ישנם עוד כללים, שנחשבים פחות משמעותיים וכן גוגל דואגת כל הזמן לבצע עדכונים ושינויים, במטרה להפוך את הדירוג במנוע החיפוש להרבה יותר אמין והרבה יותר רלוונטי לגולש.

חווית משתמש – הכלל הראשון הוא שהאתר אמור לספק חווית גלישה לגולש, בין אם זה מבחינת תכנים, כותרות, תפריטים, וכל דבר אחר.

קישורים – קידום אתרים מחייב החלפת קישורים בין אתרים בתחומים חופפים, בצורה רלוונטית ואמינה. כמו כן, יש צורך לבצע קישורים פנימיים בתוך האתר.

תכנים – אחד מכללי הקידום המשמעותיים ביותר היא כתיבת תכנים, בין אם זה בתוך האתר ובין אם זה תכנים חיצוניים שמובילים אל האתר.

עדכון – האתר צריך להתעדכן לעיתים תכופות ולהיות רלוונטי לגולש בתחום בו הוא עוסק, וזה גם אומר שכל העבודה צריכה להתבצע סביב אותם ביטויים שמבקשים לקדם.

חשוב לומר, קידום אתרים יכול וצריך להתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים, בהתאם למחקר שנעשה לפני ובמהלך הקידום וכן בהתאם לכלים ותוכנות שונות שקשורות לנושא.