שרת וירטואלי – מה זה וכיצד הוא יכול לעזור לנו

יותר ויותר בעלי אתרים עוברים בשנים האחרונות לעבוד עם מה שנקרא "שרת וירטואלי". יש לכך סיבות רבות, בין היתר ההתפתחות בתחום השרתים בכלל ובפרט בתחום של שרתים וירטואליים, אך הסיבה המעשית לכך היא, שישנם אתרים רבים שחורגים מגודל השרת עליו הם יושבים, ועל מנת שלא יווצר מצב בו צריך להסיר חלק מהאתר ולחתוך חלק משמעותי מתעבורת הנתונים שלו, אז עוברים להשתמש בשרת וירטואלי.

כיצד זה מתבצע בפועל

ברמת העיקרון, הרבה מאוד אתרים עובדים על מה שנקרא "שרת שיתופי". כלומר הם מחלקים שרת מסוים עם אתרים אחרים. כך הם לא צריכים לשלם על כל השרת. אך ברגע שתעבורת הנתונים גדלה וכמות המבקרים באתר מתעצמת, אז יש צורך לחפש פתרונות חלופיים.

אופציה אחת, היא לעבור לשרת ייעודי, שרת שהוא אך ורק של האתר. זו אופציה טובה, אך יקרה. לכן הרבה מאוד בעלי אתרים מעדיפים לעבור לשרת וירטואלי. שרת שהוא למעשה מכונה וירטואלית, כל המערכות שלו נמצאות למעשה על ענן, וכך הוא עובד כמו שרת ייעודי, אך למעשה הוא וירטואלי לגמרי.

על שרת כזה אפשר להתקין מערכת נתונים, אפליקציות, תוכנות ועוד. השימוש בו הוא לא מוגבל ומאוד מהיר. הרבה מאוד אנשים שמחפשים אחסון לוורדפרס, בוחרים להשתמש בשרת וירטואלי, בשביל לאפשר לעצמם עבודה הרבה יותר נוחה ופשוטה על האתר שלהם.